איך לכתוב כתבת יח"צ?

how to write pr articles

תתפלאו, אך כתבת יחסי ציבור אחת טובה יכולה להיות המפתח למיתוג שלכם ולחשיפה לקשרים שמעולם לא ציפיתם.

איך זה יכול להיות? ובכן, כתבת יחסי ציבור היא כתבה המתפרסמת באתר מוביל וכשמה כן היא, נועדה לקדם את יחסי הציבור של העסק שלכם. בכתבה זו מופיע שם העסק, יתרונותיו או כל דבר אחר שתרצו לייחס לו חשיבות. מעל לכל יש קישור מאתר מוביל אל האתר העסק עצמו, כך שכל מי שנכנס לאתר מוביל ומתעניין בשירות שלכם, יכול להיכנס גם לעבור בקלות לאתר שלכם. מעבר לחשיפה שאתם מקבלים, גם מנועי החיפוש יאהבו את האתר שלכם ויקדמו אותו קדימה, שכן מנועי החיפוש מתעדף אתרים שיש להם קישור חיצוני לאתר מובילים. וכעת כל מה שנותר לגלות הוא איך לכתוב כתבת יח"צ מנצחת.

7 טיפים מובילים לכתיבת כתבת יחסי ציבור מובילה!

אם זו הפעם הראשונה שבה אתם צריכים לכתוב כתבת יחסי ציבור לאתר מוביל, כדאי לחקור קצת יותר על מבנה הכתבה, אופי הכתיבה ואף להיעזר בטיפים מועילים:

1. לשמור על כתיבה רהוטה

כתבת יח"צ צריכה להיות איכותית. וזה אומר בלי שגיאות, בלי ניסוחים מורכבים ומסורבלים ועם הרבה עריכה בדרך. בכתיבת כתבת יח"צ אין מקום לטעויות. תחשבו על זה, הכתבה מפרסמת את העסק שלכם, לא תרצו שהיא תהיה איכותית? עם זאת, לא מומלץ להשתמש בשפה גבוהה ומליצית מדיי שעלולה להעיד על התנשאות. אחרי הכול, כל אחד צריך לקרוא את הכתבה ולהבין במה היא עוסקת.

2. עושים כותרות

רוצים לוודא שהגולש קורא את הכתבה שלכם מתחילתה ועד סופה? הקפידו "לשמור" על באמצעות כותרות מעניינות ומושכות. אלה יכולות להיות כותרות מעניינות ומסתוריות שיוצרות מתח. לדוגמה: "אתם לא יכולים לצאת מהבית בלי 5 דברים", או "חכו עד שתגלו מה הפטנט הזה יעשה לשיער שלכם".

כותרת ראשית: עד 10 מילים – תיאור קצר של תוכן הכתבה.

כותרת משנית: עד 30 מילים – תיאור בהרחבה על תוכן הכתבה המרחיבה את התוכן של הכותרת הראשית.

3. אנקדוטות וסיפורים מן החיים

אנשים אוהבים סיפורים פיקנטיים שהתרחשו באמת, ובאמצעותם אפשר בהחלט לתבל את כתבת היח"צ שלכם. אפשר להתחיל את הכתבה עם אנקטודה שהתרחשה במהלך העבודה, או להכניס סיפור מעניין באמצע הכתבה, על מנת לעודד את הגולש להמשיך ולקרוא אותה.

4. מציגים בעיה ופתרון

דרך טובה לכתוב כתבת מיתוג על החברה שלכם היא להציג בעיה מסוימת שמפריעה לאנשים, ולאחר מכן להציע את הפתרון האיכותי והמקורי שלכם. לדוגמה, אם יש לכם חברה המייצרת קרמים לעור הפנים, תוכלו להדגים מקרים שבהם נשים התביישו לצאת לרחוב בגלל קמטים, או ניסו להסתיר את הקמטים באמצעות איפור כבד ללא הצלחה. מנגד, תציגו כיצד דווקא הקרמים שלכם תרמו להעלמת הקמטים והעלו את הביטחון העצמי של הנשים שהשתמשו בהם.

5. תמונה אחת שווה המון מילים

בעולם הויזואלי רצוי להוסיף תמונה שקשורה לתוכן הכתבה באיכות טובה מקצועית או תמונה תמונת המחשה איכותית. תמונה מעניינת נועדה למשוך את הקורא לקריאה נוספת ולתת לו פרטים נוספים בנוסף לתוכן הכתבה.

6. בקיצור, קחו את הכתבה לכיוון מעניין

אחד היתרונות הבולטים בכתבת יח"צ הוא שאתם יכולים לקחת אותה לכל כיוון שרק תרצו. זה יכול ראיון עם בעל מקצוע המגיע מהתחום, כתבה המדגישה את יתרונות העסק, נותנת מידע שימושי לגולשים או ממתגת את העסק. כמובן, מותר להכניס כמה נושאים שנראים לכם חשובים. אחרי הכול, מדובר בכתבה של 600 מילה ואפילו יותר. עם כל זאת, מומלץ לחשוב תחילה מה מעניין את הגולשים, או איך תציגו את התוכן שלכם בצורה מעניינת. קו מחשבה זה ינחה אתכם לקראת כתיבה טובה יותר של הכתבה, שבאמת תעניין גולשים ותגרום להם לפנות אליכם.

7. אל תהיו שיווקיים מדיי

כתבת יח"צ נועדה לדבר על המותג שלכם, וזה בסדר, זה תפקידה. אבל גם כאשר אתם עושים זאת, אל תכניסו יותר מדיי משפטים שיווקיים. גולשים רגישים מאוד לעניין הפרסום, והם מרגישים כשמישהו מנסה לשווק להם את המוצר שלהם. כך, גישה שיווקית מדיי עלולה להבריח גם את הסבלניים שבגולשים. במקום זאת, פשוט תהיו אתם עצמכם. אל תחשבו על השיווק, אלא כתבו מהלב על העסק שלכם ואיך באמצעותו תהפכו את העולם למקום טוב יותר.

 

אולי זה יכול לעניין אותך ...

בואו נדבר
close slider

    מלאו את הטופס הבא

    ונשוב אליכם במהירות !

    053-2820366